Nálepková, Táňa - Zabít draka aneb hnusná kniha o lásce

Sedmdesátá léta, normalizované Československo, Praha, česká dívka Mája se zamiluje do Jugoslávce Mira a on do ní. To by tak vkostce bylo vše... Ale věci nejsou tak jednoduché, to ostatně každý znás zná ze svého života: Mirův otec si nepřeje, aby synova budoucí kariéra byla ohrožena nevhodným sňatkem, Májini rodiče jsou stejného mínění ze strachu ...

Sedmdesátá léta, normalizované Československo, Praha, česká dívka Mája se zamiluje do Jugoslávce Mira a on do ní.
To by tak vkostce bylo vše... Ale věci nejsou tak jednoduché, to ostatně každý znás zná ze svého života: Mirův otec si nepřeje, aby synova budoucí kariéra byla ohrožena nevhodným sňatkem, Májini rodiče jsou stejného mínění ze strachu z režimu. Ale ti dva chtějí být spolu. Mája právě proto, že doma neviděla zrovna vzorový model soužití manželů, chce za každou cenu dokázat, že vztah dvou lidí může být po všech stránkách krásný a naplněný.
Ti dva tedy chtějí být spolu, ale nejsou. Miro stále někde vexotické cizině vydělává peníze, místo polibků si s Májou vyměňuje dopisy a při stále sporadičtějších setkáních se hádky stávají častějším úkazem než něžnosti.
Nebudu vám prozrazovat vše zkrátka Miro to celé nějak pokazil; Mája se přesto na konci knihy vdává. Za Víta. Ale jestli to bylo správné rozhodnutí a jestli následoval šťastný život, za to bych ruku do ohně nedala.
Naštěstí se snad brzy dozvíme, co se dělo po svatbě, protože Hnusná kniha o lásce je 1. dílem zamýšlené trilogie. Autorka Táňa Nálepková (sestra herečky Světlany Nálepkové, o níž v r. 1999 napsala knihu Světlana: Na houpacím koni) má již na svém kontě knihu Scénář provinčního příběhu (1999) a soubor povídek Milovat po česku (2000). Píše vtipně, svěže a chytře, takže vám její knihy zvláště tu, kterou jsem vám dnes představila vřele doporučuji a osobně se velmi těším na 2. a 3. díl trilogie, která doufám brzy nebude pouze zamýšlená.

02.11.2004
Šárka Kuligová