80 %

Gordon, Roderick; Williams, Brian - Ztracený svět v podzemí

Ještě neznáte tento světový bestseller? Pokusím se vám představit knihu pro děti od 12 let, která se řadí do žánru dobrodružné, detektivní a fantasy literatury. Knižní novinka je zajímavá nejen tématem, ale i tím, že ji napsali autoři dva... Napsali společně příběh o světě pod zemí a obětovali nemalé úsilí a hotovost, aby kniha vyšla.

Kniha je vázaná s přebalem, který je výstižný a na první pohled strašidelný. 344 stránek a 38 kapitol je rozděleno do tří základních částí: Pod zem, Kolonie a Věčné město. Na závěr je překvapivý Epilog.

Hlavním hrdinou je zvídavý čtrnáctiletý chlapec Will a jeho dobrý kamarád Chester. Will žije se svou rodinou v Londýně, má starší sestru Rebeccu a podivnou, línou matku. Nejvíce si rozumí s otcem. Spolu se věnují archeologii a pátrají na vlastní pěst po zmizelém světě v podzemí. Nejprve se ztratí Willův otec, doktor Burrows. Will s kamarádem Chestrem po něm začnou pátrat. Posléze jsou i oni pohřešováni...

V podzemí existuje ztracený svět, vládnou zde Styxové a jejich policie... Will a Chester se ocitnou právě na jejich území. Jsou zatčeni policií, vězněni, mučeni a rozděleni. Will je převezen do Kolonie a poznává bratra Cala a strýčka Tama... Nachází zde domov. V podzemí je vše chmurné, zaprášené, vlhké, zatuchlé. Stejné jako nahoře na Zemi, ale přece tak jiné. Existují dva světy: svět v Pozemí a svět pod Povrchem.

Willovi se stýská po otci, po domově. Chce za každou cenu najít svého otce, osvobodit kamaráda Chestra a vrátit se zpět do Londýna, domů! Strýček Tam slíbil Willovi pomoc a také mu pomáhá. Naplánují akci útěku ke svobodě z Kolonie přes Věčné město. Will a bratr Cal spolu s kocourem Bartlabym, jež je monstrosním zvířetem, se dostanou na Povrch, ale Will zjišťuje, že vše je zde jiné a nic už nebude jako dříve... Tím zdaleka dobrodružství nekončí.

Zcela upřímně mohu knihu doporučit všem našim dětem, které milují fantasy a dobrodružnou literaturu. Tak jako někdo vzhlíží k civilizacím ve vesmíru, naši autoři našli civilizaci pod zemí. Posuďte sami. Kniha se četla velmi dobře, je napínavá, místy drsná až hororová. Není pro citlivé povahy. Rozhodně až pro dvanáctileté a výše. I dospělý si knihu rád přečte.

První vydání.

Z anglického originálu přeložil Zdík Dušek.

Vydalo nakladatelství FRAGMENT, 2008.