100 %

Fergusonová, Alane - Čtvrtá oběť

Forenzní krimithriller s prvky mystiky zaujme zcela určitě nejednoho milovníka detektivek. Publikace je plná napětí, nebezpečí, popisů činností týkajících se soudního lékařství a psychologie. Navíc se zabývá i mystikou... Čtvrtá oběť je kniha, kterou čtenář přečte jedním dechem. Určitě stojí za povšimnutí!

Děj detektivního románu je situován do současnosti. Hlavní hrdinkou mysteriózního thrilleru je sedmnáctiletá dívka Cameryn, dcera koronera Pata Mahoneyho. Dívka je svéhlavá a nechce se stát "normální lékařkou", je fascinována smrtí a touží kráčet v otcových stopách. Je studentkou forenzní patologie.

Forenzní medicína je lékařský obor zahrnující vyšetřování pro potřeby soudní (pitva, chemický rozbor tkání a orgánů, histologické a sérologické vyšetření). Využívá metody a poznatky všech odvětví lékařství, objasňuje příčiny smrti, odlišuje smrt přirozenou od násilné, podává důkazy pro odlišení vraždy, sebevraždy a náhody. Svou vědeckou, znaleckou a konzultační činností pomáhá vyšetřujícím orgánům, prokuraturám a soudům k poznání a objasnění trestných činů.

Cameryn se po dohodě s otcem stane jeho asistentkou, trocha praxe při studiu jí přece neuškodí. Hned první jejich společný případ je vražda... Spolu s dívkou se podíváme pěkně zblízka smrti do očí a i my jsme přítomni pitvě. Zanedlouho je v Silverstonu zavražděna mladičká dívka Rachel, přítelkyně naší hlavní hrdinky. Zřejmě ji zavraždil sériový vrah, který na svých obětech zanechává typické stopy. Rachel je jeho čtvrtá oběť. Cameryn je i zde přítomna vyšetřování a pitvě.

Kniha je zajímavá tím, že je psána z pohledu sedmnáctileté Cameryn, můžeme sledovat její pozorování, prožívat její pocity, emoce, sdílet její představy a podezření. Je nám sympatický její smysl pro spravedlnost, snaha o dopadení vraha, který je vlastně vrahem sériovým... Cameryn pomáhá svému otci, ale sama se snaží vykreslit psychologický profil sériového vraha, hledá motiv jeho jednání, sbírá informace. Podezřelých je hned několik a všichni se právě ocitají v její těsné blízkosti. Kniha je psychologicky dobře propracovaná, plná napětí, nebezpečí a mystiky! Velmi zajímavý se zdá být světově známý psychotronik, spiritualista, paranormální expert doktor Raymond Jewel. Vyvolává duchy zemřelých a komunikuje s nimi. Pomůže najít sériového vraha? Cameryn však jeho metodám příliš nevěří... Na pozadí hlavního děje, pod jeho povrchem, prožívá Cameryn i svoje soukromé problémy, jež se na konci knihy objasní.

Knihu vřele doporučuji, je skvěle napsaná, přečetla jsem ji ze dne na den.

Z anglického originálu ji zdařile přeložila Jana Pacnerová.

Publikaci Čtvrtá oběť vydalo nakladatelství XYZ, 2008.