články

Reportáž: TOP 5 detektivek roku 2015

Dívka v pavoučí síti
Světoznámá trilogie Milénium od Stiega Larssona, která před lety spustila velký zájem o severské detektivky, se v roce 2015 dočkala čtvrtého pokračování. Dívku v pavoučí síti ovšm nenapsal bohužel zesnulý autor původní trilogie, ale další švédský spisovatel David Lagenkratz. Svého úkolu se naštěstí dle ohlasů zhostil výborně a pro čtenáře tak připravil další napínavou zápletku s oblíbeným duem Mikaelem Blomkvistem a Lisbeth Salanderovou v hlavních rolích.

Policie
Jo Nesbo stvořil nejpopulárnějšího detektiva současné literatury, potížistu Harryho Holea, co má věčné problémy s autoritami a také s alkoholem. V desátém díle jménem Policie, v jednom z největších bestsellerů loňského roku, si můžete přečíst další strhující vyprávění, ve kterém půjde nejen o neobjasněné vraždy civilistů, ale tentokrát i o podivná úmrtí vyšetřujících policistů.

Zapadákov
Příběh Zapadákova se odvíjí kolem podivného incidentu na koncertu v jednom malém městečku. Během nenadálého chaosu při volání na poplach tam zemřelo několik lidí a policie se snaží zjistit, kdo za vyvoláváním paniky vlastně stál. Jeffery Deaver, autor této knihy, je navíc známý jako mistr manipulace. Do poslední chvíle si hraje se svým čtenářem, stupňuje napětí a v samém závěru mu dopřeje překvapivý zvrat, kdy do sebe všechny dílky skládačky najednou konečně začnou zapadat.

Nesmírný
Oddělení Q, které má na starost nevyřešené případy z minulosti, čtenáře baví natolik, že se dočkalo už své šesté knihy, která opět slibuje více než strhující čtení. Vyšetřovatelé se vracejí k 17 let starému případu zmizelé dívky, která byla později nalezena mrtvá vysoko v korunách stromů. Jestli v knihách hledáte napětí, humor a propracované detektivní případy, budou pro vás knihy od Adlera-Olsena tou správnou volbou.

Stalker
Stalker od Larse Keplera je to pravé pro milovníky pořádně tlustých knih, ve kterých se skrývá příběh, který pro samé napětí jen tak nedokážete odložit z rukou. Na policii někdo pošle podivné video se ženou v okně. Druhý den je tato žena z videa nalezená mrtvá. Policii brzy přijde další nahrávka, ale vyšetřovatelé jsou v koncích.

23.03.2016
-ext-